Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno – Przedszkolny w Pewli Wielkiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Pewli Wielkiej.

  • Data publikacji strony internetowej: 15 października 2012
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:  20 marca 2023

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Treści niedostępne:

  • załączniki w postaci skanów dokumentów umieszczone przed 23 września 2020 roku nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych,
  • obrazy umieszczone przed 23 września 2020 roku mogą nie zawierać tekstu alternatywnego,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
  • brak opisów zdjęć.

Wyłączenia:

  • Na stronie internetowej brak możliwości używania standardowych skrótów klawiaturowych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020 – 09 – 08
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-30

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:

  • Lucyna Słowik – dyrektor szkoły lub Małgorzata Piekarska - administrator
  • E-mail: zs8pewelw@o2.pl
  • Telefon: 33 8 63 60 63

 

Procedura

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły
  • Adres: Pewel Wielka 100, 34-340 Jeleśnia
  • E-mail: zs8pewelw@o2.pl
  • Telefon: 33 8 63 60 63

Skargę można także złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

  • Do budynku prowadzą 2 wejścia.
  • Główne wejście ulokowane jest od strony podwórka. Wejście niedostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • Drugie wejście prowadzi od tyłu budynku i nie jest dostosowane do wózków.
  • Teren przed szkołą jest oświetlony i posiada system monitoringu.
  • Na piętra budynku prowadzą schody, brak windy.
  • W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
  • Toalety w budynku nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
  • Parking nie posiada wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.