Deklaracja dostępności
Zespół Szkolno – Przedszkolny w Pewli Wielkiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Pewli Wielkiej.
- Data publikacji strony internetowej: 15 października 2012
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20 marca 2023
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Treści niedostępne:
- załączniki w postaci skanów dokumentów umieszczone przed 23 września 2020 roku nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych,
- obrazy umieszczone przed 23 września 2020 roku mogą nie zawierać tekstu alternatywnego,
- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
- brak opisów zdjęć.
Wyłączenia:
- Na stronie internetowej brak możliwości używania standardowych skrótów klawiaturowych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
- Deklarację sporządzono dnia: 2020 – 09 – 08
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
- Lucyna Słowik – dyrektor szkoły lub Małgorzata Piekarska - administrator
- E-mail: zs8pewelw@o2.pl
- Telefon: 33 8 63 60 63
Procedura
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły
- Adres: Pewel Wielka 100, 34-340 Jeleśnia
- E-mail: zs8pewelw@o2.pl
- Telefon: 33 8 63 60 63
Skargę można także złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku prowadzą 2 wejścia.
- Główne wejście ulokowane jest od strony podwórka. Wejście niedostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Drugie wejście prowadzi od tyłu budynku i nie jest dostosowane do wózków.
- Teren przed szkołą jest oświetlony i posiada system monitoringu.
- Na piętra budynku prowadzą schody, brak windy.
- W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
- Toalety w budynku nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
- Parking nie posiada wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.