
Dzień czwarty- dziecko, rodzice i …Internet
Czy nie odnieśliście kiedyś wrażenia, że Internet to wielki labirynt? Aby się nie zgubić, nie wpaść w niebezpieczne pułapki i ominąć ciemne zakamarki, potrzebujecie przewodników. Pierwszymi są Wasi rodzice. Dlatego właśnie dzisiaj kilka informacji skierowanych do nich. Zaproście swoich rodziców do włączenia się w nasze działania.
MAMO, TATO CHCĘ BYĆ BEZPIECZNA, BEZPIECZNY !!!
Sprawdź, jak możesz zadbać o moje bezpieczeństwo w sieci
https://www.youtube.com/watch?v=oC60cbkZ0No
Zadbaj, abym zamiast przytulanki nie dostała, nie dostał tabletu…
https://www.youtube.com/watch?v=YmX20QCtBvw
Określ zasady korzystania z mediów i dbaj, bym ich przestrzegała, przestrzegał…
https://www.domowezasadyekranowe.fdds.pl/
TERAZ COŚ DLA CIEBIE!
Naukowcy od dawna alarmują, iż intensywne korzystanie z Internetu zmienia nasze mózgi. Chodzi o to, że Internet prezentuje nam treści w sposób, który przyzwyczaja nasze umysły do powierzchownego przetwarzania informacji, przez co nie poświęcamy im pełnej uwagi. A to właśnie głębokość przetwarzania informacji decyduje o tym, ile zapamiętamy. Do tego dochodzi wielozadaniowość, czyli jednoczesne wykonywanie kilku różnych czynności. Odrabianie lekcji przy muzyce i jednoczesne odpowiadanie na wiadomości z Messengera to pewnie sytuacja, która zdarza Ci się na porządku dziennym. Tymczasem badania pokazują, że pełne skupienie uwagi na informacjach pochodzących z różnych źródeł czy też wykonywanie kilku czynności jednocześnie jest dla naszego mózgu praktycznie niemożliwe, ponieważ ma on trudności z szybkim i ciągłym przełączaniem się na inne tryby działania. Obejrzyj krótki film poruszający tematykę wpływu Internetu i multitaskingu na zdolność zapamiętywania i proces uczenia się.
https://www.youtube.com/watch?v=eFFi7FAVzwY
Wszyscy otaczający Cię dorośli nieustannie przestrzegają i proszą o umiar i rozsądek w korzystaniu z Internetu. Być może nie mają takiej wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii, jaką Ty posiadasz. Ale Twoja wiedza o świecie jest absolutnie za mała, byś mógł liczyć tylko na siebie.
Uwierz w dobre intencje, zaufaj ich życiowej mądrości i doświadczeniu.
Jeśli myślisz, włącz teraz myślenie i obejrzyj filmik …
https://www.youtube.com/watch?v=rLHvyud1zYY
Internet jest dobry dla wielu celów i powinno się to doceniać. Ale najlepsze, co możemy zrobić dla naszych umysłów to znaleźć każdego dnia czas, aby się „odłączyć”.
Mamo, tato, chcę Was zrozumieć…
Mamo, tato, zrozumcie mnie…
CZAS NA ZADANIA Termin oddania prac: 21 lutego
Dla uczniów z klas I-III 😊
Opracujcie wspólnie z rodzicami KONTRAKT ustalający domowe reguły korzystania z mediów oraz dotyczący ochrony dziecka przed zgubnymi skutkami niewłaściwego korzystania z Internetu.
Zadanie prześlijcie do pani Anny Klimczak.
Dla uczniów z klas IV – VI 😊
Narysuj KOMIKS, w którym opowiesz o zasadach korzystania z Internetu obowiązujących w Twoim domu. Historyjka powinna się składać z minimum 10 obrazków.
Zadanie prześlijcie do pani Anny Klimczak.
Dla uczniów z klas VII-VIII 😊
Napisz LIST DO RODZICÓW, w którym przedstawisz argumenty młodzieży przemawiające za potrzebą korzystania z Internetu.
/lub/
Napisz w IMIENIU RODZICÓW list do syna, córki, w którym wyrażają niepokój spowodowany nadmiernym spędzaniem czasu w sieci.
Zadanie prześlijcie do pani Anny Klimczak.
Za zadanie można zdobyć 50 punktów!
Kryteria:
-
Zgodność z tematem- 10pkt.
-
Pomysłowość – 10pkt.
-
Staranność wykonania pracy – 10 pkt.
-
Kultura słowa pisanego – 10pkt.
-
Trafność w doborze argumentów – 10 pkt.