Tutaj powinien być opis

Dzień czwarty- dziecko, rodzice i …Internet

Czy nie odnieśliście kiedyś wrażenia, że  Internet to wielki labirynt? Aby się nie zgubić, nie wpaść w niebezpieczne pułapki i ominąć ciemne zakamarki, potrzebujecie przewodników. Pierwszymi są Wasi rodzice. Dlatego właśnie dzisiaj kilka informacji skierowanych do nich. Zaproście swoich rodziców do włączenia się w nasze działania.   

MAMO, TATO CHCĘ  BYĆ  BEZPIECZNA, BEZPIECZNY !!!

Sprawdź, jak możesz  zadbać o moje bezpieczeństwo w sieci

https://www.youtube.com/watch?v=oC60cbkZ0No

https://akademia.nask.pl/pliki/2-jak-zapewnic-dzieciom-bezpieczenstwo-w-internecie-poradnik-dla-rodzicow.pdf

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/loguj-sie-z-glowa-czyli-jak-bezpiecznie-korzystac-z-internetu

Zadbaj, abym zamiast przytulanki nie dostała, nie dostał  tabletu…

https://www.youtube.com/watch?v=YmX20QCtBvw   

Określ zasady korzystania z mediów i dbaj, bym ich przestrzegała, przestrzegał…

 https://www.domowezasadyekranowe.fdds.pl/

 

 

TERAZ COŚ DLA CIEBIE!

Naukowcy od dawna alarmują, iż intensywne korzysta­nie z Internetu zmienia nasze mózgi. Chodzi o to, że Internet prezentuje nam treści w sposób, który przy­zwyczaja nasze umysły do powierzchownego przetwa­rzania informacji, przez co nie poświęcamy im pełnej uwagi. A to właśnie głębokość przetwarzania informacji decyduje o tym, ile zapamiętamy. Do tego dochodzi wielozadaniowość, czyli jednoczesne wykonywanie kilku różnych czynności. Odrabianie lekcji przy muzyce i jednoczesne odpowiadanie na wiadomości z Messen­gera to pewnie sytuacja, która zdarza Ci się na porządku dziennym. Tymczasem badania pokazują, że pełne skupienie uwagi na informacjach pochodzących z różnych źródeł czy też wykonywanie kilku czynności jednocześnie jest dla naszego mózgu praktycznie niemożliwe, ponieważ ma on trudności z szybkim i ciągłym przełączaniem się na inne tryby działania. Obejrzyj krótki film poruszający tematykę wpływu Internetu i multitaskingu na zdolność zapamiętywania i proces uczenia się.

https://www.youtube.com/watch?v=eFFi7FAVzwY

Wszyscy otaczający Cię dorośli nieustannie  przestrzegają i proszą o umiar i rozsądek w korzystaniu z Internetu. Być może nie mają takiej wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii, jaką Ty posiadasz. Ale Twoja wiedza o świecie jest absolutnie za mała, byś mógł liczyć tylko na siebie.

Uwierz w dobre intencje, zaufaj ich życiowej mądrości i doświadczeniu.

Jeśli myślisz, włącz teraz myślenie i obejrzyj filmik   …

https://www.youtube.com/watch?v=rLHvyud1zYY

 

 

Internet jest dobry dla wielu celów i powinno się to doceniać. Ale najlepsze, co możemy zrobić dla naszych umysłów to znaleźć każdego dnia czas, aby się „odłączyć”.

Mamo, tato, chcę Was zrozumieć… 

Mamo, tato, zrozumcie mnie…


CZAS NA ZADANIA             Termin oddania prac: 21 lutego


Dla uczniów z klas I-III 😊

Opracujcie wspólnie z rodzicami KONTRAKT ustalający domowe reguły korzystania z mediów oraz dotyczący ochrony dziecka przed zgubnymi skutkami niewłaściwego korzystania z Internetu.

 Zadanie prześlijcie  do pani Anny Klimczak.

 

Dla uczniów z klas IV – VI 😊

 Narysuj  KOMIKS, w którym opowiesz o zasadach korzystania z Internetu obowiązujących w Twoim domu. Historyjka powinna się składać z minimum 10 obrazków.

Zadanie prześlijcie  do pani Anny Klimczak.

 

Dla uczniów z klas VII-VIII 😊

Napisz  LIST DO RODZICÓW,  w którym przedstawisz  argumenty  młodzieży przemawiające za potrzebą korzystania z Internetu.

/lub/

Napisz w IMIENIU RODZICÓW list do syna, córki, w którym wyrażają niepokój  spowodowany nadmiernym spędzaniem czasu w sieci. 

Zadanie prześlijcie do pani Anny Klimczak.

 

Za  zadanie  można zdobyć 50 punktów!

 Kryteria:

  1. Zgodność z tematem- 10pkt.

  2. Pomysłowość – 10pkt.

  3. Staranność wykonania pracy – 10 pkt.

  4. Kultura słowa pisanego  – 10pkt.

  5. Trafność  w doborze argumentów – 10 pkt.