Tutaj powinien być opis

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ w naszej szkole

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ w naszej szkole

22 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Wszyscy uczniowie przykleili sobie na ubraniu żółte uśmiechnięte buźki, które miały im przypominać o tym, że szczególnie dzisiaj  mamy być mili, uśmiechnięci i grzeczni. Każdego, wchodzącego do szkoły, witała grupa uczniów ze słowami powitania, naklejkami oraz planszami nawołującymi do pamiętania o „czarodziejskich słowach” – Proszę! Dziękuję! Przepraszam! Na szkolnym korytarzu pojawiły się duże plansze – przypominajki oraz plakat  nawołujący do życzliwych i grzecznych zachowań. W każdej klasie odbywały się  zajęcia z wychowawcami poświęcone pozdrowieniom, życzliwym zachowaniom oraz integracji zespołów klasowych.

Ciepły uśmiech, przyjazne nastawienie…

Tego dnia wszystkich przedszkolaków obowiązywał uśmiech, przyjazne nastawienie do innych, ciepłe spojrzenia, a także serdeczne i miłe gesty. Dzień ten dzieci rozpoczęły od naklejenia żółtych, uśmiechniętych buziek, które otrzymały od starszych kolegów. Przedszkolaki przypomniały sobie jakie mamy trzy magiczne słowa i w jakich sytuacjach je używamy. Wykonały zadania i przyklejały znaczki na Szarfie Życzliwego Dziecka. Na koniec po zebraniu wszystkich znaczków, każdy przedszkolak otrzymał Order Życzliwego Dziecka.

Taki dzień jak ten przypomina wszystkim, że warto się zatrzymać i uczynić drobny gest życzliwości w stronę drugiego człowieka poprzez ciepły uśmiech, miłe słowo, czy przyjazne nastawienie.

 Dobre słowo, życzliwość …

Na zajęciach zapoznano uczniów klasy pierwszej z sensem Dnia Życzliwości.  Uczniowie odgrywali scenki życzliwości, grali w koło fortuny „Dobre słowo”, wycinali kolorowe balony i ozdabiali je cytatami o życzliwości oraz tworzyli klasowe słoneczko „ Życzliwi pierwszoklasiści”. 

Życzliwe słowo, miły gest…

Uczniowie klasy drugiej poznawali ideę Dnia Życzliwości i Pozdrowień, znaczenie życzliwości  i grzecznego zachowania w stosunku do innych osób. W ramach ćwiczeń integracyjnych wypełniali kartę Dyplomu Życzliwego Dziecka poprzez wykonanie pięciu zadań – mówili sobie komplementy, uśmiechali się do siebie, robili dobry uczynek, używali „Czarodziejskich słów” podczas odgrywanych scenek oraz wykonywali dla wylosowanej osoby z klasy miłą laurkę. Ponadto dzieci i wychowawca obdarowywali  się wzajemnie przyniesionymi dla wszystkich słodyczami. Po wykonaniu  zadań oprócz dyplomu uczniowie otrzymywali medal z hasłem - Jestem życzliwy!

Iskierka przyjaźni, pozdrowienia…

Dla klasy trzeciej był to dzień wyjątkowy – pełen uśmiechów, dobrych uczynków, miłych słów i pozytywnych emocji.

Zajęcia  rozpoczęły się powitaniem. Wychowawca przekazał swoim wychowankom  iskierkę przyjaźni, która zainicjowała powitanie kolegów na różne sposoby np. podaj rękę i powiedz cześć, ukłoń się, uśmiechnij się, przywitaj się łapiąc się małymi paluszkami itp.

Dalej nastąpiło  wręczanie przygotowanych w domu niespodzianek. Uczniowie przygotowali dla swoich kolegów słodkości, ale nie zabrakło też pięknych własnoręcznie przygotowanych upominków  z miłym słowem dla każdego. Podczas zajęć trzecioklasiści oglądali prezentacje pokazujące korzyści,  jakie wypływają z otwartej i miłej postawy wobec innych ludzi.

Uczniowie wykonali promyki , na których umieszczone zostały zadania mające sprawić radość najbliższym i ozdobili nimi sylwetę słońca. Na zakończenie rozwiązali krzyżówkę, której hasłem było słowo „uśmiech”, i to on powinien  towarzyszyć nam każdego dnia.

Zwroty grzecznościowe…

W ramach obchodów Dnia Życzliwości i Pozdrowień uczniowie klasy czwartej bardziej niż zwykle zwracali uwagę na stosowanie zwrotów grzecznościowych. Wychowawca po przeprowadzonym wykładzie na temat grzeczności , prosił, aby w tym dniu byli dla siebie szczególnie mili i poczęstował wszystkich słodkim upominkiem.

Miłe słowo, komplement…

Zajęcia z wychowawcą w piątej klasie rozpoczęły się od niespodzianki i miłego gestu ze strony ucznia, który przygotował dla wszystkich koleżanek i kolegów karteczkę z napisem: „Miłego dnia!”. Wywołało to uśmiech na twarzach członków „Kosmicznej Trzynastki”.

Następnie wychowawca wykonał ćwiczenie, w którym piątoklasiści zauważyli, że mają ogromną moc i jak wiele dobrego może sprawić miłe słowo skierowane do drugiego człowieka, wyrażenie chęci pomocy niesienia innym oraz otwartość. Podczas zajęć poznali również znaczenie słowa „komplement” oraz omówili zasady kulturalnego współdziałania w grupie.

Na zakończenie dzieci otrzymały medale z hasłem: „Jestem życzliwy!”, które przykleiły do swoich ławek. Mają one przypominać o kulturalnym i grzecznym zachowaniu wobec innych.

Słów kilka...

Uczniowie klasy ósmej zastanawiali się, jakie znaczenie mają słowa wypowiadane pod adresem innych. Poznali moc słów życzliwych i słów  przykrych. Po obejrzeniu filmików nawiązujących do tej tematyki sporządzili listę propozycji działań, które mogą być źródłem radości dla ich bliskich oraz koleżanek i kolegów. Losowali zadania, które mieli wykonać, by wywołać uśmiech na twarzy drugiego człowieka. Pojawiło się również kilka haseł propagujących postawę życzliwości i zachętę do niesienia pomocy potrzebującym.